TÁJÉKOZTATÓ SOMLAI SÁNDOR TEMETÉSÉRŐL

5/5 - (1 vote)
Ahogy már tájékoztattunk a számunkra még mindig hihetetlen és szomorú tényről, Somlai Sándor 2016.04.07.-én reggel tragikus hirtelenséggel elhunyt. Köszönjük a rengeteg személyesen, telefonon, e-mailen történő és érkező részvétnyilvánítást.
A MARSO Kft. alapító tulajdonosát cégünk saját halottjának tekinti, temetése 2016. április 19.-én 14 órakor lesz a nyíregyházi Északi Temető főbejárati ravatalozójában (Nyíregyháza, Pazonyi tér 5.).

A család kérésére részvétnyilvánítástól eltekintve, egy szál virággal búcsúztassuk és kísérjük utolsó útjára.

Somlai Sándor 660

Hogy ki is volt Somlai Sándor, a MARSO ügyvezető igazgatója?

Somlai Sándor 1956-ban született Rakamazon. Az általános iskolát kitűnő eredménnyel végezte, s a kémia, valamint a reáltárgyak szeretete, és az érettségi melletti szakmaszerzés miatt a kazincbarcikai vegyipari technikumba került. Ezután a Taurusnál kezdte a pályafutását fizikai munkásként, a csuklós buszok harmonika részét rakta össze. Egy év után már függetlenített csoportvezető lett, majd a második gyermeke születése miatt csupán nyolc hónapos katonaságot követően, főművezető.

Első érettségi találkozója adta újra az inspirációt a tanuláshoz. Egy év múlva beiratkozott a Miskolci Műszaki Egyetem gépészmérnöki karára, ahol először négy év alatt üzemmérnöki, majd újabb két év elteltével okleveles gépészmérnöki diplomát szerzett vegyipari gépész szakon. A Taurusban ennek megfelelően 1984-től a konstrukciós osztályon dolgozott, ahol mezőgazdasági abroncsok fejlesztésével foglalkozott. Emlékeiben ez egy szép korszak volt, jó társasággal és alkotói szabadsággal.

1990. októberében néhány Taurusos kollégájával megalakították a MARSO Kft-t. Ezt abból az indíttatásból tették, hogy a Taurus szovjet gumiabroncs exportból való kivonulása után keletkezett vákuumot a piacon kitöltsék. Ezt az ötletüket egyébként a munkahelyükön is felkínálták, de ott senki nem volt rá vevő. Mivel a korabeli járműpark nagy része szovjet volt, piackutatás nélkül hozhatták be tömegesen a mezőgazdasági, személy- és teherabroncsokat. Munkájukat segítette, hogy Sándor fejlesztő konstruktőrként a Taurusnál szoros kapcsolatban állt a felhasználókkal, később a Marso-nál viszonteladókkal, és így ismerte az igényeket, rálátott a kereskedelemre.

Az elmúlt 25 év alatt a MARSO Kft –t az árbevétel s az eladott gumiabroncsok darabszáma alapján a legnagyobb gumiabroncs-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozássá fejlesztették Magyarországon, a multikat és a gyártókat nem számítva. 1996-ban a cég belevágott egy saját bolthálózat kialakításába. A MARSOPONT gumiabroncs és autószerviz hálózat jelenleg 15 saját és 10 franchise szervizzel büszkélkedhet. 1998-ban létrehozták a MARSO Partner hálózatot, melynek jelenleg 86 tagja a MARSO legelkötelezettebb és lojális viszonteladója.

A bel – és külkereskedelmi területen is jártas szakember a gumiabroncs piac ismert és meghatározó személyévé vált, akihez bárki fordulhatott segítségért. Sándornak ügyvezetőként óriási szerepe volt a vállalkozás szervezet kialakításában és fejlesztésében, a feladatokat és szerepeket ügyesen kiosztotta és átruházta, ami nemcsak szakmai, de emberi nagyságát is bizonyítja.

A visszavonulását tervezgette.

Vezetőként nemcsak a vállalkozásával törődött, de lokálpatriótaként fontos volt számára a helyi sport és kultúra támogatása is. Támogatta a rakamazi futball csapatot és a nyíregyházi színházat is egyaránt. Halála előtti hetekben azon gondolkodott, hogyan tudna a helyi kórháznak is segítséget nyújtani.

Somlai Sándor élete javarészét a MARSO Kft-nél töltötte, de persze nemcsak a céggel kötött „házasságot”. A jelentős céges elfoglaltság mellett bőven szakított időt a családdal való együttlétre is. A természettel való kapcsolata hiányát a közös kirándulásokon pótolta. A kerékpározás, kenuzás és túrázás mellett sokáig szenvedélye volt a hegymászás is, persze turista értelemben. Eljutott a Himalájába, a Magas-Tátrába, s a Fogarasi-havasokba is. A szép tájak mellett a próbatétel és a friss levegő vonzotta őt. Az utóbbi pár évben a hajózás lett az új hobbija. Nemcsak a Tiszán és Tisza-tavon próbálta ki magát motoros hajóján, de az Adriai- tengeren is.

Szenvedéllyel és szeretettel élte az életét. Mindenkivel megtalálta a közös hangot. Tudott kemény és tudatos tárgyalófél lenni, emellett képes volt önfeledten mulatni kollégákkal, partnerekkel, beszállítókkal is.

Tapasztalata, bölcsessége, embersége kitörölhetetlen emléket égetett szívünkbe.

Emléke és szellemisége bennünk tovább él.

A MARSO Kft Menedzsmentje

Ezt olvasta már?

Innovatív anyagokkal és dizájnnal mutatkozik be Európa első, kimondottan elektromos járművekhez készült négy évszakos gumiabroncsa: a Vredestein Quatrac Pro EV

Vredestein Quatrac Pro EV

Vredestein Quatrac Pro EV: Innovatív anyagokkal mutatkozik be Európa első, kimondottan elektromos járművekhez készült négyévszakos gumiabroncsa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.