Főoldal / 1 Egyéb / Goodyear és Renault: ultra alacsony gördülési ellenállás

Goodyear és Renault: ultra alacsony gördülési ellenállás

„Tall and Narrow” abroncsok: a gördülési ellenállás új szintje

 

A Goodyear örömmel jelenti be az új Renault Scenic felszerelését. A jármű összes verziójára egyféle méretű gumiabroncs szerelhető, és a Renault a Goodyear legújabb innovációját, a „Tall and Narrow” („magas és keskeny”) 195/55R20 95H XL gumiabroncsot választotta.
A Goodyear örömmel jelenti be az új Renault Scenic felszerelését. A jármű összes verziójára egyféle méretű gumiabroncs szerelhető, és a Renault a Goodyear legújabb innovációját, a „Tall and Narrow” („magas és keskeny”) 195/55R20 95H XL gumiabroncsot választotta.

A Renault a 195/55R20 95H XL Goodyear EfficientGrip Performance és a 195/55R20 95H XL Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 gumiabroncsokkal szereli fel az új Scenic modellt. Ezekben a méretekben a gumiabroncsok ez év júliusától lesznek kaphatók. A Goodyear EfficientGrip Performance „Tall and Narrow” gumiabroncsokat nemrégiben mutatták be a Genfi Autószalonon, ahol a Renault standjánál fel is szerelték azokat az új Scenic modellre.

Az ultra alacsony gördülési ellenállás a legtöbb autógyártó számára fontos szempont, hiszen így könnyebben teljesíthetők a CO2-kibocsátási célszámok. A gumiabroncsok nagy szerepet játszanak a gördülési ellenállás minden eddiginél alacsonyabb szinten tartásához szükséges innovatív technológia biztosításában, mely a „Tall and Narrow” koncepcióban is jelen van.

Akeskeny névleges szélesség révén a Scenic érintkezési felülete hosszabb és keskenyebb lesz, ami számos előnnyel jár, például kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok, ebből adódóan kisebb üzemanyag-fogyasztás és zajszint, valamint avízen felúszással szembeni nagyobb ellenállás.

A „Tall” (magas) szó a felni megnövelt átmérőjére vonatkozik, mellyel a gumiabroncs kevésbé deformálódik, így kevesebb hő keletkezik az abroncs belsejében, és csökken a gördülési ellenállás. Ezenkívül a magasabb gumiabroncs magasabb komfortfokozatot biztosít ugyanakkora nyomás mellett, mivel a nagyobb átmérőjű kerék jobban elnyeli az út egyenetlenségeiből adódó rezgéseket.

A Goodyear lesz a 195/55R20 95H XL négyévszakos gumiabroncsok kizárólagos beszállítója, továbbá 2016 szeptemberétől téliabroncsot is kínál az alkatrészpiacon, 195/55R20 95H XL Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 néven.

Roland Close, a Goodyear EMEA régió OE fogyasztói gumiabroncs-technológiákért felelős igazgatója a következőképpen nyilatkozott: „Annak érdekében, hogy meggyőzzük a Renault-t, képesek vagyunk a legmodernebb gumiabroncsok előállítására, betekintést engedtünk számukra kutatócsoportunk munkájába.Így már a korai tárgyalási szakaszban tudtunk próbaabroncsokat biztosítani a Renault számára, így segítve fejlesztési tevékenységüket.”

Majd így folytatta: „A Tall and Narrow gumiabroncsok már a legelső tesztek után meggyőzték a Renault mérnökeit és tervezőit arról, hogy segítségükkel elérhetik az ultra alacsony gördülési ellenállásra vonatkozó nagyratörő céljaikat anélkül, hogy ez bármely egyéb tesztelési szempont esetében a minőség rovására menne.”„Elképesztően nagy dolog, hogy mi szállíthatjuk a Renault-nak ezeket a gumiabroncsokat új Scenic modelljükhöz” – tette hozzá.

Ezt olvasta már?

Sokéves tapasztalat, valamint sazéles körű kutatások és tesztelések veztteek az ELIT technológia kifejlesztéséhez. E technológia hozta konstrukciós fejlesztések teszik lehetővé, hogy a 344 Forestar ELIT ugyanazt a rakományt szállítsa a névleges légnyomás felénél, mint a standard erdészeti gumiabroncsok és így nagyobb felfekvő felületet, jobb tapadást és üzemanyaghatékonyságot biztosít.

Bohnenkamp – Alliance ALACSONY NYOMÁSÚ ERDÉSZETI ABRONCS

Sokéves tapasztalat, valamint széles körű kutatások és tesztelések vezettek az ELIT technológia kifejlesztéséhez.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

négy × egy =