ADAC nyári gumi teszt 2022 – 185/65R15

Rate this post

Ezúttal az ADAC nyári gumi tesztjén, 16 gumi, 185/65R15 méretben lett tesztelve kisautóhoz, az Audi A1-től a VW Polo-ig.

ADAC teszt 2022: Nyári gumi 185/65 R15 88H

Ismét hosszabbodnak a nappalok

Az emelkedő hőmérséklet miatt már alig várod a közelgő nyarat: akkor itt az ideje, hogy egy jó tapadású nyári gumit tegyél az autódra. De melyik gumi a legjobb? A választ az ADAC nyári gumi tesztje adja meg. Most a 185/65R15-ös kisautó méretű, 210 km/h-ig használható gumikat teszteltük.

Az összességében jó eredmények születtek a nyári gumi teszten

ADAC nyári gumi teszt 2022 – 185/65R15 eredmények >>>

A 16 tesztelt gumi egyike sem mutatott komoly hiányosságot a száraz, a nedves, a zaj, az üzemanyag-fogyasztás és a kopás egyik fő kritériumában. Hat modell különösen ajánlott (“jó”), további tíz pedig ajánlott (“kielégítő”) kategóriába tartozik.

A teszt győztesei, különösen kiegyensúlyozottak

A hat nagyon jó teljesítményt nyújtó gumiabroncs-modell közül az első csoportban a Goodyear EfficientGrip Performance 2 >>> különösen ajánlott, mivel a teszten a legmagasabb futásteljesítményt érték el. Ezzel szemben a Bridgestone Turanza T005 >>> és a Pirelli Cinturato P1 Verde esetében elsősorban a jó száraz és nedves teljesítményre helyezték a hangsúlyt. Eközben továbbra is jó kopási tulajdonságokkal rendelkeztek.

A Michelin Primacy 4 kiegyensúlyozott teljesítményt mutat, bár a nyári gumi teszt egyik fő kritériumában sem ért el csúcspontot. Mégis jó száraz, nedves és kopási tulajdonságokkal rendelkezik. A Dunlop Sport BlueResponse és a Giti GitiSynergy H2-t, viszont jónak értékelték nedvesen és szárazon. Mindkettőt jónak értékelték a kopás szempontjából – ez elég volt az összértékeléshez.

Leértékelés

A tíz „kielégítő” tesztmodell közül négynek van egy közös vonás. A Laufenn G Fit EQ+, a Continental EcoContact 6, a Firestone Roadhawk  és a Semperit Speed-Life 3 jó tulajdonságokkal rendelkezik és meggyőző száraz utakon. De ha az út nedvessé válik enyhe hiányosságokat mutatnak. A legtöbb ilyen gumiabroncs olcsóbb, másod márkás termék a prémium gyártóktól: a Laufenn a Hankook, a Firestone a Bridgestone, a Semperit pedig a Continental csoporthoz tartozik.

A Continental EcoContact 6, prémium modell,de a nedves úton mutatott teljesítménye miatt a gyengébb csoportba került

Ez az egyetlen gumiabroncs a nyári gumi tesztben, amely nagyon jó minősítést tudott elérni a két környezetvédelmi és gazdasági kritériumban. Az üzemanyag-fogyasztást tekintve messze megelőzi a mezőny többi tagját. Abszolút megfelel az EcoContact nevének. Ugyanakkor annak ellenére, hogy újként messze a legkisebb a futófelületi mélysége, jó futásteljesítményt ér el.

Gyengeségekkel rendelkező gumiabroncsok

A BFGoodrich Advantage (a Michelin másod márkája) gyengeségeket mutatott a száraz és nedves utakon, ami az összbesorolásnál a leértékeléséhez vezetett. A Falken Sincera SN110 Ecorun-t és a Vredestein Ultrac-ot >>> (Apollo Tyres márka) viszont az összesített értékelésben “kielégítőre” rontották kopási viselkedésük miatt. De az Ultrac különösen jól teljesít száraz és nedves körülmények között, ezért jó alternatíva lehet a ritkán közlekedők számára.

A fennmaradó három gumiabroncs közül, mindegyik mutatott gyengeségeket száraz és nedves utakon. A Fulda EcoControl HP 2 (Goodyear) nagyon pozitívan emelkedik ki a mezőnyből, magas futásteljesítményének köszönhetően. A Cooper CS7 nem ér el kielégítő eredménynél többet. A szlovák Matador MP47 Hectorra 3 -nak (Continental) viszont szárazon volt a legnagyobb gyengesége. 

Szöveg: Thomas Kroher. Fotók: ADAC/Wolfgang Grube.

_________________________________

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

Az aquaplaning, vagyis a vízre felúszás esős időben egyre többször előforduló veszélyforrás, az ilyenkor bekövetkező balesetek nagy százalékáért is ez a jelenség a felelős

Nem csak a sofőrön múlik, hogy kivédhető-e az aquaplaning

Az aquaplaning, vagyis a vízre felúszás esős időben egyre többször előforduló veszélyforrás, az ilyenkor bekövetkező balesetek nagy százalékáért is ez a jelenség a felelős

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

húsz + 6 =