Legfrissebb hírek

A lóvontatástól a villamosításig: 125 éves Goodyear technológia

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A Goodyear Tire and Rubber Company 1898. november 21-én kezdte meg a lovaskocsi- és kerékpár gumiabroncsok gyártását

A Goodyear Technology idővonala

1898:

A Goodyear Tire and Rubber Company 1898. november 21-én kezdte meg a lovaskocsi- és kerékpárabroncsok gyártását, mindössze néhány héttel a cég augusztus 29-i megalakulása után. Egy évvel később a Goodyear először gyártott autógumit. Egy évszázad és egy negyed technológiai fejlődés kezdete, amely megváltoztatta a világ mozgását.

1903:

A Goodyear szabadalmaztatta az első tömlő nélküli abroncsot, de kereskedelmi forgalomba csak az évszázad felénél kezdték használni.

1906:

A Goodyear kifejlesztette a Gyorsan leszerelhető gumiabroncsot, egy forradalmi formatervezést, amely megkönnyítette a gumiabroncsok kerékről való eltávolítását, miközben megakadályozta a vágást a felni körül. Ahogy az autók elkezdték felváltani a lovaskocsit, ez nagy előrelépést jelentett a biztonság és a kényelem terén.

1908:

A Goodyear piacra dobta az első minden időjárásnak megfelelő futófelület-kialakítást. Ezt a gyémánttal kirakott mintát csak kisebb módosításokkal használták közel 40 évig.

1927:

A Goodyear piacra dobja az Airwheel-t, egy alacsony nyomású abroncsot, amelyet repülőgépekhez fejlesztettek ki, de később személygépkocsikhoz is adaptálták. Ezek a kis átmérőjű felnivel kombinált „ballon gumiabroncsok” sokkal lágyabb landolást biztosítottak a repülőgépeknek, és kényelmesebbé váltak a közúti iparban, amelyeket a megjelenést követő három éven belül eredeti felszerelésként szereltek fel a Fordokba és a Chevrolet-be.

1934:

A Goodyear piacra dobja a szöges sár- és téligumikat. A szöges abroncsok váltak az extrém téli vezetés alapértelmezett megoldásává évtizedeken át, különösen jégen, amíg a vállalat az 1970-es években kifejlesztette az F32 All Winter Radial-t, majd a 20. század végén az UltraGrip Ice termékcsaládot a skandináv és a sarkvidéki piacok számára.

1937:

A Goodyear elkészíti az első szintetikus gumiabroncsot az Egyesült Államokban. A természeti erőforrásokra gyakorolt ​​hatás csökkentése és a gumiabroncsok teljesítményének javítása érdekében a vállalat élen járt a szintetikus gumi gyártásában.

1938:

A Goodyear bemutatta a LifeGuardot, egy biztonsági gumiabroncsot „beépített tartalékkal”. A lapos gumiabroncsok előfutáraként külön légkamrákat használt a futófelület és a felni közelében annak biztosítására, hogy defekt vagy kifújás esetén az abroncs ne eresszen le teljesen. Ezek a biztonsági abroncsok, más néven Double Eagle, a NASCAR alapfelszereltsége volt abban az időszakban.

1947:

A Goodyear Super Cushion új mércét állít fel a menetkényelem terén. A gumiabroncs egyesítette a ballon gumiabroncsok, például az Airwheel csillapítási elvét, azzal a képességgel, hogy sokkal alacsonyabb nyomáson futhat. Ezáltal a gumiabroncs hűvösebbé vált, így tovább tart. Hat hónapon belül a Goodyear 3,5 millió Super Cushion abroncsot szállított.

1955:

Közel fél évszázaddal a szabadalom megadása után a Goodyear tömlő nélküli abroncsok általánossá váltak. A LifeGuard Blowout Shield lehetővé tette a vezetők számára, hogy akár 100 mérföldet is tovább tudjanak folytatni defekt után.

1958:

Bemutatják a Goodyear Unisteel teherautó-abroncsot, radiális huzallal és háromrétegű megszakítószalaggal. Az Unisteel sorozat az elkövetkező évtizedekben a tartósságáról és a futásteljesítményéről vált híressé.

1962:

A Goodyear piacra dobta a Super Single pótkocsi gumiabroncsokat csuklós teherautókhoz. Egyetlen széles gumiabroncs a kettős gumiabroncs-beállítás helyett, csökkentette a teherautók tömegét, így nagyobb teherbírást tesz lehetővé.

1973:

A Goodyear Custom Steelguard kiemelkedik az amerikai eredeti felszerelések piacán, mivel az egyetlen acélöves radiál abroncs, amelyet mind a négy amerikai autógyártó jóváhagyott.

1984:

A Goodyear a Goodyear Vector család első iterációjával bemutatta az egész évszakos gumiabroncsot az európai piacon. Azóta a Goodyear könyörtelenül egy olyan abroncs kifejlesztésén dolgozik, amely egész évben teljesít, legyen szó napsütésben, esőben vagy hóban. Ez a fókusz meghozta gyümölcsét: a Goodyear Vector abroncsok több négyévszakos gumitesztet nyertek meg, mint bármely más márka.

1992:

Az F1 útra terelése: Az ikonikus McLaren F1 szuperautó speciálisan kifejlesztett Goodyear Eagle F1 abroncsokat tartalmazott, hogy kezelje a 6,1 literes V12-es motor 620 lóerős teljesítményét. Az eredeti McLaren sajtóközlemény kiemelte a Goodyear hozzájárulásának fontosságát: „Már a McLaren F1 kezdeti kialakításától kezdve a gumiabroncsot a program összetett kezelhetőségi és kényelmi számításai során a felfüggesztés alapvető elemének tekintették. A súly, a biztonság, a zaj és a dinamikus teljesítmény mind létfontosságú tényezők voltak.”

1994:

A Goodyear Eagle F1 felállítja a teljesítmény mércéjét. A kínálat kibővült, hogy más szuper- és sportautó-felszerelésekre is kiterjedjen a jellegzetes Eagle F1 GS-D2-vel (Grand Sport – Directional), majd később a GS-D3-mal. Feltűnő iránymintáik a nagy teljesítményű autósok és tunerek kedvenceivé váltak, kombinálva a száraz időbeni kezelhetőséget a lenyűgöző nedves tapadással.

2001:

A Genfi Autószalonon bemutatják a Goodyear GT3 abroncsát, a világ első kukoricából származó keverékéből készült gumiabroncsát.

2005:

Megjelenik a Goodyear DuraSeal, amely azonnali defektjavítást tesz lehetővé a teherautó gumiabroncsoknál.

2006:

A Goodyear Fuel Max technológiát bevezetik a teherautó-abroncsokon, amely üzemanyagot takarít meg a fejlett konstrukciónak és a hosszú távú teherautó-műveletek során a gördülési ellenállást csökkentő keveréknek köszönhetően.

2007:

A Goodyear Eagle F1 termékcsalád a legdrámaibb dizájnváltást hajtotta végre: a márkanév szerinti iránymintáról egy teljesen új aszimmetrikus konstrukcióra lépett át, hogy javítsa a kanyarteljesítményt és a kormányzási érzetet, ahogy a nagy teljesítményű autók súlya, nyomatéka és teljesítménye növekedni kezdett.

2018:

A Goodyear bemutatta az EfficientGrip Performance-t, az első Electric Drive technológiás abroncsát, amely megfelel az elektromos járművek növekvő népszerűségének.

2021:

A Goodyear SightLine elindítása. Ezt a globális gumiabroncs-intelligencia platformot arra tervezték, hogy azonosítsa és kezelje a gumiabroncsokkal kapcsolatos lehetséges problémákat, és olyan információkat közvetítsen, amelyeket csak a gumiabroncsok érzékelnek.

2021:

A Goodyear piacra dobta a NexTreket, egy nem pneumatikus („levegő nélküli”) gumiabroncs-megoldást, amellyel megkezdődött az önvezető járműveken végzett helyszíni tesztelés. A Goodyear úgy véli, hogy a levegőmentes gumiabroncsok fenntartható, karbantartást nem igénylő és hosszabb élettartamú alternatívákat kínálhatnak a hagyományos pneumatikus abroncsokkal szemben.

2023:

A Goodyear bemutatja a 90%-ban fenntartható anyagokból készült bemutató gumiabroncsot, amely 17 kiemelt összetevőt tartalmaz 12 különböző komponensből. A vállalat továbbra is halad azon célja felé, hogy 2030-ra bevezesse az első 100%-ban fenntartható anyagból készült gumiabroncsot az iparágban.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Ezt olvasta már?

Continental ContiAttack SM 2Continental

Az új ContiAttack SM 2: Erős futásteljesítmény és teljesítmény közúti és versenypályán

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

18 + 6 =