Elkészült a 2019-es Magyar téligumi teszt

Rate this post

A Használtautó.hu autós magazinja immár nyolcadszor bonyolította le a Nonstopgumi csapatával közös nagyszabású téligumi-tesztjét.

Fékút, kigurulás, menetzaj és kapaszkodóképesség. A precíz, GPS alapú méréseken nyugvó teszt eredményei alapján kategóriákra bontott kalkulátor is segít az érdeklődőknek, hogy mindenki megtalálhassa a saját ízlésének és vezetési stílusának megfelelőabroncsokat. Papírforma és meglepetés eredmények egyaránt születtek.

A 2019-es téligumi-tesztnek is a mogyoródi Groupama Tanpálya vezetéstechnikai központ adott otthont, és a lebonyolítás is megegyezett a korábbi évekével. Vagyis amíg a Használtautó.hu szakértői az egyik tesztautóval mérést végeztek többek között száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán, addig a másik autón épp a Nonstopgumi gárdája cserélte a 205/55 R16-os gumikat.

„Sajnos még mindig nagyon sok olyan autós van, aki akár az első hópelyhek lehullásáig kihúzza a gumicserét. A fent hagyott, sok esetben már kopott nyári gumiknak viszont az abroncscserére kijelölt 7 C° alatt még száraz úton is számottevően hosszabb a fékútjuk. Ezek a méterek pedig bizony életeket is jelenthetnek. Ezért a tesztünkön kipróbált abroncsok között idén is találhatunk új és használt téli, nyári, illetve négyévszakos abroncsokat egyaránt, hogy láthatóvá tegyük a legfontosabb különbségeket, egyben kapaszkodót is nyújthassunk az autótulajdonosoknak” – mondta a legnagyobb hazai téligumi-tesztről Katona Mátyás.

A mérési kategóriák:

  1. Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton
  2. Fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen)
  3. Kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára
  4. Menetzaj 50 km/óránál
  5. Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből

A szakértői csapat minden mérést ötször végzett el, majd a szélső értékek „eldobásával”, a többi átlagát vette számításba.

Az összesített első helyen, 95,5% súlyozott végeredménnyel a Bridgestone Blizzak LM005 abroncsa végzett. A dobogó második helyén a Goodyear UltraGrip 9-et, a harmadikon pedig a Dunlop Winter Sport 5 abroncsát találhatjuk.

Katona Mátyás a legjobb abroncsokkal kapcsolatban kiemelte:

„A mezőny első felével autózva nagy meglepetés nem érhet bennünket. Nem kell feltétlenül megvásárolni a legjobb, prémium abroncsokat, ám ha télies körülmények között is kívánunk autózni, mindenképp erősen ajánlott a téli gumi. A négyévszakos abroncsok kapcsán fontos tudni, hogy vannak téli gumialapúak – ezek tudtak mostani tesztünkön viszonylag jól szerepelni – és vannak nyári gumira épülők, azok jelentősen lemaradtak. A teszten adódott sorrend kapcsán meg kell jegyezni, hogy új abroncsokat teszteltünk.Néhány évnyi használat után egyrészt nyilván más sorrend, másrészt az újkori tudáshoz mérten komoly lemaradás adódik, ezt mutatják a tesztelt, az előírásoknak még tökéletesen megfelelő használt abroncsok is. Ez alapján pedig a legfőbb és mindenképp megjegyzendő üzenet az, hogy egy márkás, de használt abroncsnál sokkalta jobb egy középkategóriás, vagy akár egy annak sem számító, de új darab.”

Ezt olvasta már?

Új MICHELIN Power Adventure murvás kerékpár gumiabroncs, amely nagy teljesítményt kínál közutakon és erdei ösvényeken

Új Michelin kerékpár gumiabroncs

Új MICHELIN Power Adventure murvás kerékpár gumiabroncs, amely nagy teljesítményt kínál közutakon és erdei ösvényeken

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük