Főoldal / 1 Egyéb / Elkészült a 2019-es Magyar téligumi teszt

Elkészült a 2019-es Magyar téligumi teszt

A Használtautó.hu autós magazinja immár nyolcadszor bonyolította le a Nonstopgumi csapatával közös nagyszabású téligumi-tesztjét.

Fékút, kigurulás, menetzaj és kapaszkodóképesség. A precíz, GPS alapú méréseken nyugvó teszt eredményei alapján kategóriákra bontott kalkulátor is segít az érdeklődőknek, hogy mindenki megtalálhassa a saját ízlésének és vezetési stílusának megfelelőabroncsokat. Papírforma és meglepetés eredmények egyaránt születtek.

A 2019-es téligumi-tesztnek is a mogyoródi Groupama Tanpálya vezetéstechnikai központ adott otthont, és a lebonyolítás is megegyezett a korábbi évekével. Vagyis amíg a Használtautó.hu szakértői az egyik tesztautóval mérést végeztek többek között száraz és nedves aszfalton, valamint a jéghez hasonló tapadási tényezőjű nedves műgyantán, addig a másik autón épp a Nonstopgumi gárdája cserélte a 205/55 R16-os gumikat.

„Sajnos még mindig nagyon sok olyan autós van, aki akár az első hópelyhek lehullásáig kihúzza a gumicserét. A fent hagyott, sok esetben már kopott nyári gumiknak viszont az abroncscserére kijelölt 7 C° alatt még száraz úton is számottevően hosszabb a fékútjuk. Ezek a méterek pedig bizony életeket is jelenthetnek. Ezért a tesztünkön kipróbált abroncsok között idén is találhatunk új és használt téli, nyári, illetve négyévszakos abroncsokat egyaránt, hogy láthatóvá tegyük a legfontosabb különbségeket, egyben kapaszkodót is nyújthassunk az autótulajdonosoknak” – mondta a legnagyobb hazai téligumi-tesztről Katona Mátyás.

A mérési kategóriák:

  1. Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton
  2. Fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (a jéghez hasonló tapadású felületen)
  3. Kigurulás 15 km/órás tempóról (enyhe, konstans emelkedőn) a gördülési ellenállás vizsgálatára
  4. Menetzaj 50 km/óránál
  5. Kapaszkodóképesség nedves műgyantán: álló helyzetből

A szakértői csapat minden mérést ötször végzett el, majd a szélső értékek „eldobásával”, a többi átlagát vette számításba.

Az összesített első helyen, 95,5% súlyozott végeredménnyel a Bridgestone Blizzak LM005 abroncsa végzett. A dobogó második helyén a Goodyear UltraGrip 9-et, a harmadikon pedig a Dunlop Winter Sport 5 abroncsát találhatjuk.

Katona Mátyás a legjobb abroncsokkal kapcsolatban kiemelte:

„A mezőny első felével autózva nagy meglepetés nem érhet bennünket. Nem kell feltétlenül megvásárolni a legjobb, prémium abroncsokat, ám ha télies körülmények között is kívánunk autózni, mindenképp erősen ajánlott a téli gumi. A négyévszakos abroncsok kapcsán fontos tudni, hogy vannak téli gumialapúak – ezek tudtak mostani tesztünkön viszonylag jól szerepelni – és vannak nyári gumira épülők, azok jelentősen lemaradtak. A teszten adódott sorrend kapcsán meg kell jegyezni, hogy új abroncsokat teszteltünk.Néhány évnyi használat után egyrészt nyilván más sorrend, másrészt az újkori tudáshoz mérten komoly lemaradás adódik, ezt mutatják a tesztelt, az előírásoknak még tökéletesen megfelelő használt abroncsok is. Ez alapján pedig a legfőbb és mindenképp megjegyzendő üzenet az, hogy egy márkás, de használt abroncsnál sokkalta jobb egy középkategóriás, vagy akár egy annak sem számító, de új darab.”

Ezt olvasta már?

A Goodyear OMNITRAC Heavy Duty termékcsaládját a nehéz terepen dolgozó, vegyes használatú gépjárművek számára fejlesztette ki. Az új abroncsok a korábbiaknál tartósabbak, hatékonyabbak, ráadásul jobb a futásteljesítményük és nagyobb húzóerőt biztosítanak – időjárási körülménytől függetlenül

Goodyear OMNITRAC Heavy Duty

Az új OMNITRAC HeavyDuty tehergépkocsi-abroncsok akár 15%-kal több aktív munkaórára képesek a Goodyear abroncsnyomást ellenőrző TPMS szolgáltatásával

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

4 × 5 =