255/35R19 és 275/35R19 – 2022-es UUHP nyári gumi teszt

Rate this post

Ebben a 2022-es nyári gumi tesztben a piacon kapható tíz ultra nagy teljesítményű abroncsot tesztelem, hogy pontosan megtudjam, melyik abroncs a legjobb

Az új Continental SportContact 7 egy olyan termék, amely képviseli a piac legújabb fejlesztéseit.

Felmerülhet benned a kérdés, hogy ez a gumi teszt miért jelenik meg az év elején? Megjelent egy új abroncs a piacon, a Continental SportContact 7 és nagyon szerettem volna lenni az első ember aki teszteli!

Milyen az új Continental SportContact 7

Hogy megtudjam mennyire jó az új Continental, a nemrégiben piacra dobott Bridgestone Potenza Sporttal, és a már bejáratott, Michelin Pilot Sport 4 S-sel a Goodyear Eagle F1 SuperSporttal, valamint az internet vásárlások néhány kedvencével, a Toyoval vetem össze. A Proxes Sport A, a Kumho Ecsta PS71, a Vredestein Ultrac Vorti+, a Nankang Sportnex AS-2+, a Federal Evolution ST-1 a legolcsóbb gumiabroncsok, amelyet megvásárolhatunk a tesztben szereplő Toyota Suprához. Az első tengelyen 255/35R19, a hátső tengelyere 275/35R19 volt szerelve.

Mint mindig, most is mélyen belemerülök az abroncsok teljesítményébe és tulajdonságaiba. Az abroncs kategóriáját tekintve igazán a menetdinamikára és az élvezetes vezetésre összpontosítottam. Így a teszt végére tudni fogjuk, hogy az új Continental valóban tovább lépett-e vagy a bevált abroncsok közül valamelyik felveheti-e vele a versenyt!

UUHP Teszt 255/35R19 Tyre rewiews

Eredmények:

Száraz kezelhetőség

A száraz pálya viszonylag rövid és gyors volt. Hosszú kanyarjaival remek próbája a gumiabroncsok oldal irányú tapadásának vizsgálatára. Ez lehetővé teszi, hogy valóban érezhető legyen az autó és a gumiabroncs egyensúlya a határon autózáskor. Az abroncsok körideje közel van egymáshoz, de a szubjektív megítélésnél elég nagy a különbség.

Az utolsó helyen Goodride SA37 végzett

Bár ez nem meglepő. Érdekes lehet, hogy a tapadás egyensúlya teljesen felcserélődött a vizes teszt során. Alulkormányzottságról túlkormányzottságra váltottunk, és így szörnyű dolog volt vezetni. A Supra vezetését meglehetősen kellemetlenné tette. Az első tengely billeg, a hátsó pedig hirtelen és folyamatosan túlkormányzott. Nem lehetett pontosan szabályozni a csúszást.

Kicsit előrébb járt a Federal és a Nankang

Bár mindkét gumiabroncsnak hasonló tapadási szintje volt, teljesen eltérő módon nyújtották azt. A Federal-t nagyon nehéz volt megpróbálni gyorsan vezetni. Sok volt az alulkormányzottsága és ha a gázzal próbáltam egyensúlyba hozni a túlkormányzottság nagyon  hirtelen volt. Ezzel szemben a nyolcadik helyezett Nankang olyan volt, mint egy nagy puha kiskutya. A kormányzás pusztán arra utalt, hogy merre szeretne menni, és ha az autó elfordult jobb volt ha a gázzal kormányoztam az autót. Nagyon könnyű volt vele megcsúszni, igazán progresszív és az egyik legszórakoztatóbb gumiabroncs. Az emberek mindig azt kérdezik tőlem, hogy milyen gumit vegyenek, ha meg akarnak tanulni driftelni –  ez az. Nem is kopik, jól sodródik, és nagyon jól bírta. Nem gyors, nem tapadós, de szórakoztató.

Kumho és Vredestein a következő két gumi

A kumho volt eddig az első gumiabroncs, ahol az ember úgy érezte, hogy vezeti az autót, nem pedig állandóan kezelte a kialakult helyzeteket. A kormányzás jó volt, de nem volt egyenletes a tapadása.

A Vredestein következett. Gondoltam, hogy ez tetszeni fog, ahogy bemelegítettem a pálya felé vezető úton. A kormányzás jó érzés volt, a tapadás is nagyon csúcs. Nem kezdett egyik tengelyen sem csúszkálni. Ez egy régi gumiabroncs és valószínűleg már készül a frissítése.

Az ItalDesignnal közösen készített Ultrac Vorti+ új magasságokba emeli az irányíthatóságot és a precizitást.

Most már a legjobb 4-ben vagyunk. Ezek már nagyon közel vannak egymáshoz! Kevesebb, mint 1%-kal a köridőben. Még mindig sok mondanivalóm van a kezelhetőségi különbségekről.

A Michelin Pilot Sport 4 S a negyedik lett

az új MICHELIN Pilot Sport 4 az ideális gumiabroncs, ha biztonságra, ugyanakkor sportos izgalmakra vágyunk.

Szerintem ez a gumi túl sokat ad a szárazon való kezelhetőségben. Arra törekszik, hogy mindenki számára jó abroncs legyen. Mint mindig a Michelinnél, most is fantasztikus a tapadás, nagyon erős a fék, de a kormányzása a legjobbhoz képest rosszabb tulajdonságokkal rendelkezik. A csúszás határon kevés információt ad.  Alulkormányzott vagyok? Túlkormányozni készülök? Inkább a belső érzéseidre kell hallgatnod, mint a kormánykerékre.

A Bridgestone Potenza Sport volt a harmadik leggyorsabb

Remek volt a tapadása. Közvetlen és gyorsan reagált a kormányzása. Valójában a csoport leggyorsabbja – nagyon precíz volt. Bár ettől kicsit ideges volt, én ezzel rendben vagyok. Amivel nem vagyok rendben, az az abroncs „kommunikáció”. 90%-ban nagyon szórakoztató volt és talán a legjobb gumiabroncs.

A Bridgestone két prémium terméke is kimagasló eredményekkel zárt a német autóklub és a neves magazinok idei nyári abroncs tesztjein. A Bridgestone Potenza Sport és Bridgestone Turanza T005 abroncsok több teszten is dobogós helyezést értek el száraz és nedves körülmények között.

Lényegében két első van, az új Continental SportContact 7 és a Goodyear Eagle F1 SuperSport

A Continental SportContact 7 – 0,02 másodperccel volt a gyorsabb a két gumi közül. A kormányzása nem volt olyan gyors, mint a Bridgestone, de a kormányzási erő felépítését tekintve ez volt a legnagyszerűbb a csoportban. Gyorsan vezetni is az egyik legkezesebb volt, hiszen a határon nagyon szépen kommunikált mindent. Tényleg nagyon progresszív a csúszás határon. Vagyis nem félt megcsúszni. Ez önbizalmat ébreszt a vezetőben.

A Goodyear otthon van a száraz pályán. Rengeteg kérdést kapok amelyekben azt kérdezik, hogy mit ajánlok a  közúti gumiabroncsok közül a pályanapokra? Az emberek mindig meglepődnek, amikor azt mondom, hogy az F1 SuperSport >>>. Ne lepődj meg, ez egy fantasztikus gumiabroncs. Gyors kormányzás, kiváló oldalsó tapadás. Jó irányíthatóság végig. Igen, nem olyan egyszerű a határon vezetni, mint a csoportot vezető Conti, de szórakoztató és gyors. Vizes úton már nem a legjobb, de nagyon jól bírja a pályaautózás hevét. Szerelje fel ezt a gumit, ha olyan közúti abroncsot keres, amely bírja a pályanapokat. Ez csak egy álom ebben a környezetben, és itt érzi a legjobban otthon magát.

Nedves tulajdonságok

A nedves útkezelési kör elég hosszú és elég változatos ahhoz, hogy jó időkülönbség alakuljanak ki a gumik között.

Szóval a teszt leglassabb abroncsai NEM az extrém olcsó gumiabroncsok voltak meglepetésemre. A Federal volt az egyetlen abroncs, amivel 100 másodpercnél több ideig lehetett körbe érni a tesztpályán.

Ennek az abroncsnak nulla tapadási tulajdonsága volt. Még csak vezetni sem volt élvezetes, mivel a tapadás olyan alacsony volt, hogy nagyon nehéz volt korrigálni az autó mozgását. Csúszáskor egyszerűen frusztráló volt. Azt írtam a jegyzeteimbe, hogy

“Majdnem vezethetetlen, rendkívül alacsony tapadás, gyenge fékezés, alul- és túlkormányzottság, nagyon nehéz következetesen vezetni az abroncsot”

– örömmel vettem le őket.

A következő -3mp-el a Goodride volt.

Ha láttad a régebbi tesztemet, akkor tudod, hogy nem a gumitesztek sztárja. Ebben a vegyes felszerelésben az eleje volt a leggyengébb láncszem. Ez azt jelenti, hogy a Supra eléggé alulkormányzottsági egyensúlyt mutatott, mint amit általában biztonságosnak tartanak. Azt hiszem, csak akkor biztonságos, ha az autó valóban befordul. Nem ajánlott.

A Goodyear következett

A Goodyear bejelentette három új, ultraultra nagy teljesítményű (UUHP) abroncsát, melyek az Eagle F1 SuperSport, SuperSport R és SuperSport RS márkanevet viselik.

Az autó egyensúlya nagyon rossz volt. Igazából nem tudtam, hogy merre vezetek. Arra gondoltam, hogy ez egy vegyes használatú gumi lehet, mivel olyan nagy volt a tapadási különbség a tengelyek között. Az eleje remek, szépen kormányozható volt. Az autó gyorsan befordult, de a hátsó gumit egyszerűen nem tudtam betapadni. Azon kaptam magam, hogy túlkormányoztam. Nem azért, mert fékeztem, nem azért, mert gázt nyomtam, csak azért, mert az autó csúszni akart, és fogalmam sem volt, miért. A gumik jobban érezték magukat, ahogy elkezdtek bemelegíteni, de nem eléggé ahhoz, hogy egy magasabb szintre ugorjanak.

Forrás: Tyre reviews – Jonathan Benson

Ezt olvasta már?

Muzsay István: 2050-ben már valamennyi Michelin termék fenntartható módon lesz előállítva

Muzsay István: 2050-ben már valamennyi Michelin termék fenntartható módon lesz előállítva

Muzsay István: 2050-ben már valamennyi Michelin termék fenntartható módon lesz előállítva

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.