Kicsit magyar gumiabroncs is lesz az Apollo

Rate this post

Jövőre kezdik meg az Apollo abroncsok gyártását Gyöngyöshalászon, az üzem a létező legmodernebb technológiával dolgozik majd.

K. Prabhakar
K. Prabhakar

A magyar gyártás valószínűleg előnyt jelent a márkának a piacon, miközben Gyöngyös mellől az egész világra szállítanak majd. Évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 000 darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani az üzem. Kannan Prabhakart, az Apollo Tyres Hungary Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

A nemzetközi vállalat 2009-ben vásárolta fel a Vredesteint, ennek segítségével kezdték meg az Apollo márka forgalmazását is Európában. Hol tartanak most?

A Vredestein 2009-es felvásárlásának önmagában nem az volt a célja, hogy az Apollo számára piacot teremtsen. A felvásárlás óta az Apollo Tyres “kétmárkás” stratégiát követ, mindkét márka, tehát a Vredestein és az Apollo tekintetében is komoly befektetéseket hajtott végre. Arra számítunk, hogy Európában továbbra is a Vredestein lesz a domináns védjegy, az Apollo támogató szerepet kap a zászlóshajó márka mellett.

Az Apollo Tyres tehát a Vredestein tulajdonosa is. Hogyan fér meg a két márka egymás mellett a piacon?

– Ahogy említettem, a vállalat kétmárkás stratégiát követ. Ennek megfelelően a két márkát eltérően pozicionáljuk, különböző piacokra szánjuk. Így például az Apollo a tehergépjármű szegmenst szolgálja ki, illetve a cég általános személyautó-abroncs márkája lesz. A Vredesteintől azt várjuk, hogy egyre jelentősebb szereplő legyen prémium piacon Európában és azon túl. Ezért azt tervezzük, hogy a Vredestein számára új értékesítési csatornákat keresünk, így például első szerelésű abroncsok beszállítói lehetünk, új ügyfélszerzési programokat indítunk és új értékesítési formákat keresünk. A közelmúltban a Vredestein esetében olyan kezdeményezések sorával mutattuk meg, hogy mit jelent a márka új pozicionálása, mint például a “Rock The Road” digitális kampányunk.

Az Apollo hazájában, Indiában piacvezető. Mi a legfontosabb különbség az indiai és az európai piac között?

– A két piac között hatalmas különbségek vannak. Az érett, illetve fejlett és egyben változatos európai piachoz képest az indiai piac még mindig fejlődik. Indiában az abroncsokat nem a sebesség szempontjából ítélik meg. Inkább az élettartam, a futásteljesítmény a döntő szempont. Indiában – ellentétben Európával – nem alakult ki az abroncsok tesztelésének erős hagyománya sem. Indiában a vásárlók a márka alapján választanak abroncsot, illetve még ennél is fontosabb a kereskedő ajánlása. Európában a teszteredmények fontos szerepet játszanak és meghatározóak egy termék sikerében.

A gyöngyöshalászi gyár építése a terveknek megfelelő ütemben halad és több száz embernek ad majd munkát Magyarországon. Hogyan alakul a kiválasztási folyamat?

– A cég magyarországi alkalmazottainak száma folyamatosan növekszik, már 225 felett jár. Technikusaink indiai és hollandiai képzéseken vettek részt. Az Apollo Tyres toborzása során kifejezetten számít a pályakezdőkre. Részt veszünk a duális képzésben két Heves megyei középiskolával, illetve együttműködési megállapodásunk van a Miskolci Egyetemmel, ami a mérnökök új generációjának képzését szolgálja. Jó tapasztalatokat szereztünk a kiválasztási folyamat során, hiszen jól képzett, angolul beszélő diákokat találtunk. Felkészültségük pozitív meglepetést jelentett számunkra.

Márciusban például 40 technikussal írtunk alá megállapodást, melynek részeként ösztöndíjjal támogatjuk őket, akik cserébe arra vállalkoztak, hogy karrierjüket az Apollo Tyres gyöngyöshalászi gyárában indítják útjára. A gyárat a legmodernebb technológiával szereljük fel. Az automatizálás egy olyan ideális szintjét alakítjuk ki, ami egyszerre szolgálja a csúcsminőségű termékek előállítását, a folyamatok nyomon követhetőségét és az ergonómiai szempontokat. Figyelünk arra, hogy a munkafolyamatok kevésbé legyenek megterhelőek. Ennek megfelelően képezzük ki munkatársainkat, csapatunk tagjait.

Hova kerülnek majd a Gyöngyöshalászon készült abroncsok?

– Mint ismert, van egy gyárunk Hollandiában. Az üzem kapacitásának felső határán működik. Termékeink iránt folyamatosan nő a kereslet Európában, így a Magyarországon készülő abroncsok a hatalmas európai piacra kerülnek majd. Ezen kívül, ahogy azt már említettem, folytatjuk az új értékesítési csatornák és piacok felkutatását Európában és világszerte, mind az elsődleges beszállítói piacon, mind a másodlagos eladásokban.

A gyártás mellett az érékesítési hálózatot is tovább kell gondozniuk.

– Az értékesítési csatornák fejlesztésében mérföldkőnek számított, hogy tavaly novemberben felvásárolta a Reifen.com-ot, a második legnagyobb európai értékesítői hálózatot. A közelmúltban indítottuk el viszonteladói partnerprogramunkat is. Ennek részeként egyszerre négy új üzletet nyitottunk Belgiumban, Írországban, Hollandiában, és nem mellesleg Magyarországon is. Célunk, hogy néhány éven belül 800 partnerünk legyen a kontinensen. Azt gondoljuk, hogy a kereskedők az Apollo és a Vredestein márka forgalmazásával piaci előnyhöz tudnak jutni, hiszen egy kitűnő ár-érték arányú abroncsot kínálhatnak vásárlóiknak.Partnerprogramunk a magyar forgalmazók számára is nyitott, egyszerűen elérhető a www.avclub.hu internetes oldalon keresztül. Mindezeken túl természetesen kutatjuk azokat a lehetőségeket is, amelyek segítségével az autógyártók első szerelésű abroncsaiként is megjelenhet az Apollo.

Az Apollo Tyres

Az 1976-ban alapított Apollo Tyres Ltd India legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalata. Központja az indiai Nemzeti Fővárosi Régióban található Gurgaonban működik, tevékenységét három kontinensen végzi. Az Apollo 2009 májusában lett a enschedei üzemében felsőkategóriás személyautó- és speciális abroncsokat gyártó, egész Európát lefedő értékesítői hálózattal rendelkező Apollo Vredestein (korábban Vredestein Banden BV) tulajdonosa Hollandiában. Az Apollo legnagyobb gyára India egyik nyugati államában, a Gujaratban található Limdában működik. A vállalat két másik gyárat működtet a nyersgumi-előállításáról híres dél-indiai államban, Keralában, míg legújabb és legmodernebb üzeme Tamil Nadu államban, Chennai város közelében található. Az Apollo Tyres mindenfajta személygépjárműre, SUV-re, MUV-re, kisteherautóra, teherautóra, autóbuszra, mezőgazdasági és ipari gépekre, különleges felhasználási célokra, kerékpárokra, off-road járművekre gyárt abroncsokat.

Az Apollo 2013-ban elnyerte az Év Gumiabroncs-gyártója Díjat és a Legjobb Munkáltató Díját, 2014-ben pedig a Globális Fenntarthatósági Díjat. Ugyanebben az évben a legjobb munkahelynek választották az ázsiai autóalkatrész-gyártó szektorban, 2015-ben pedig Indiában kapta meg ugyanezt a címet.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Ezt olvasta már?

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkilenc − tizenöt =