2-3 évig is fejleszthetik az adott típushoz szánt gyári abroncsokat

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Egy gyári felszerelésű gumiabroncs kifejlesztése az első rajzoktól a végleges gyártásig 2-3 évet is igénybe vehet

Egy gyári felszerelésű gumiabroncs kifejlesztése az első rajzoktól a végleges gyártásig 2-3 évet is igénybe vehet

Minden új járművet el kell látni gyári felszerelésű gumiabroncsokkal, és az autógyártók rendszerint több gumiabroncs-gyártónak is elküldik az általuk megfogalmazott követelményeket

Így készül a gumiabroncs

Egy új jármű vásárlása különleges esemény. Amikor az ember izgatottan beül új autójába, nem azon kezd el gondolkodni, milyen gumiabroncsok vannak rajta. A gyárilag felszerelt (más néven OE) gumiabroncsokat gyakran a jármű természetes tartozékának tekintjük, és nem is tudjuk, milyen hosszú folyamat áll mögöttük. Például azt, hogy a legtöbb új autó egyedi gumiabroncs-készlettel rendelkezik, melyeket kifejezetten az adott márkához, modellhez és típushoz terveztek.

A megfelelő gumiabroncsok fontossága

A gumiabroncsgyártók rengeteg időt és energiát fordítanak az új járművekhez optimális, egy adott márkához, modellhez és típushoz tervezett gyári felszerelésű gumiabroncsok kifejlesztésére. A gyári felszerelésű gumiabroncsokra irányuló figyelem eredményeként minden autót a konkrét követelményeket legjobban teljesítő gumiabronccsal szerelnek fel, mely optimális egyensúlyt képvisel a vezethetőség, a biztonság és a teljesítmény között. Mondani sem kell, a jármű akkor őrzi meg eredeti menettulajdonságait, ha az elkopott gumiabroncsokat a gyári felszerelésűvel azonos típusú gumiabroncsokra cserélik.

A folyamat

A gyári felszerelésű gumiabroncsok piacának hajtóereje az innováció. Minden jármű más és más, és a piac folyamatosan fejlődik, ezért minden új OE gumiabroncs esetén a gyártó újragondolja a tervezési alapokat és optimalizálja az eredményeit. Egy gyári felszerelésű gumiabroncs kifejlesztése az első rajzoktól a végleges gyártásig 2-3 évet is igénybe vehet. Minden új járművet el kell látni gyári felszerelésű gumiabroncsokkal, és az autógyártók rendszerint több gumiabroncs-gyártónak is elküldik az általuk megfogalmazott követelményeket (pl.: jó irányíthatóság, alacsony zajszint vagy kiemelkedő stabilitás nagy sebességnél). Ezután egy mérnökökből álló csapat kidolgozza az első javaslatot. Amikor az autógyártó kiválasztja a járművéhez leginkább megfelelőnek tartott gumiabroncsot, kezdetét veszi a fejlesztési folyamat.

1. Elemzés és szimuláció

Minden gyári gumiabroncs létrehozása egy mélyreható kutatási és fejlesztési fázissal indul. A tervezők és az autóipari mérnökök akár hat hónapot is eltöltenek azzal, hogy megalkossák a jármű és a gumiabroncs közötti optimális szinergiát, szorosan együttműködve az autógyártókkal. Ez az elemzési fázis kritikus fontosságú ahhoz, hogy pontos kép alakuljon ki arról, a gyári felszerelésű gumiabroncs miként járul hozzá a járművel kapcsolatos konkrét elvárások teljesítéséhez.

2. Tervezés és fejlesztés

Miután a gumiabroncs-tervező csapat és az autóipari mérnökök pontosan megismerték a járműgyártó elvárásait és igényeit, megkezdik az adatok elemzését és a gyári felszerelésű gumiabroncs megtervezését. Nagyjából 18-24 hónapot vesz igénybe, hogy a konkrét követelmények alapján, a személyre szabott innovációs folyamat eredményeként elkészüljön az optimális gumiabroncs. E fázis során a csoport több mint 200 teljesítménykritériumból választja ki az optimális gyári felszerelésű gumiabroncs követelményeit. Természetesen szükséges a választás, mert minden gumiabroncs fejlesztése több különféle – gyakran egymásnak ellentmondó – teljesítményjellemző kiegyensúlyozását jelenti. Ide tartoznak a következők:

Irányíthatóság


– Meghatározza, hogyan reagál egy gumiabroncs a kormányzásra, a kanyarodásra és/vagy a gyorsításra, mennyire támogatja a sportos autózást, a biztonságos közlekedést és az élvezetes vezetést.


Fékezés

– A száraz és nedves úton való fékezés kritikus paraméternek tekinthető egy gumiabroncs teljesítményében, mert szorosan összefügg a biztonsággal.
Gördülési ellenállás
– Az útfelületen gördülő abroncs által a mozgással szemben kifejtett ellenállás. Kiemelten fontos a vásárlók számára, mert minél kisebb a súrlódás, annál alacsonyabb az üzemanyag-fogyasztás.


Kényelem

– Az ütésekkel, az útfelület érdességével és az esetleges defektekkel szembeni tűrőképesség hozzájárul a kényelmes és gondtalan autózáshoz.


Zaj

– A gumiabroncs a járművek belső (vezető által érzékelt) és külső (a járművön kívül hallható) zajának egyik meghatározó tényezője.
Futófelület kopása
– A gumiabroncs kopási sebessége hatással van a gumiabroncs tartósságára, és fontos, hogy a használat során a gumiabroncs teljes futófelülete egyenletesen kopjon.

3. Tesztelés

A gyári felszerelésű gumiabroncsok a gyártás előtt alapos tesztelésen mennek keresztül. Mérnökök és tesztpilóták kiterjedt vizsgálatoknak vetik alá a prototípusokat. Minden új gumiabroncs esetében több mint 50 teljesítményjellemzőt vizsgálnak meg a tesztlaboratóriumaiban.
A végtermék mintegy 200 – különböző terepen, környezetben és tesztpályán végzett – tesztvezetés, valamint csaknem 400 laboratóriumi vizsgálat, továbbá 300 000 különféle időjárási körülmények között megtett tesztkilométer eredménye.

4. Gyártás

Miután a gumiabroncs sikeresen megfelelt az összes teszten, és megkapta a járműgyártó jóváhagyását, végre megkezdődhet az ipari gyártási fázis. Mivel minden járműtípushoz egyedi fejlesztésű gumiabroncs készül, ez az utolsó fázis további 2-6 hónapot vesz igénybe. A gyártósorról legördülő termék több évi aprólékos tervezés, átfogó tesztelés és rendelésre történő gyártás eredménye, melynek célja az optimális vezetési élmény, valamint a megfelelő menettulajdonságok és biztonság elérése.

5. Bevezetés

Az utolsó fázisban az értékesítésre kész gumiabroncsokat felszerelik a megfelelő járművekre, és a járművet átadják a vevőknek. Amikor elérkezik a csere ideje, a tulajdonosok a márkakereskedésekben megrendelhetik a járművükhöz kifejlesztett gyári felszerelésű gumiabroncs pótlását. A gyári felszerelésű gumiabroncsok általában nyári, téli és négyévszakos változatban készülnek. Egyes gyári felszerelésű gumiabroncsokat az autógyártó saját jelöléssel lát el, hogy megkönnyítse a fogyasztók dolgát a későbbi választásnál.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

négy × 2 =